Iklan Nuffnang

Pastikan korang tak ketinggalan artikel blogger ini. Tunggu apa lagi,mari langgan dan setiap artikel yang baru automatik dihantar ke emel.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Jumaat, Oktober 01, 2010

Harga Tokek Mencecah Ratusan Ribu Hingga Ke Jutaan Ringgit????

Baru-baru ni aku ada dengar la cerita dari member-member, memang hangat betul la perbincangan dorang. Dengar punya dengar,aku pon tahu la pe yang dorang dok sibuk bualkan. Rupanya bincang pasal tokek! korang tahu tak apa ke bendanya tokek ni?? Tokek ni rupa dia hampir sama macam cicak yang dok melekat kt rumah korang tu. Apa yang uniknya tokek ni? haaa,bunyi tokek tu yang lain dari lain.





Nama pon tokek so bunyi dia ala2 macam namanye juga lah. 'Tookkeekkkkk.......' ( Comey giler bunyi tokek,hahaa ). Berbalik pada citer kawan-kawan aku tadi. Terkejut gak aku dengar, seekor tokek tu bernilai ribuan ringgit malahan boleh mencecah berjuta ringgit!!!! Harga adalah mengikut berat tokek tu. Fuhh,memang kaya la para hunter tokek ni.

Ni info tentang harga tokek,diambil dari sebuah forum :

300Gram : RM100,000 (seekor). Harga boleh dirunding jika berat tokek melebihi 300gram dan bawah dari 350gram.

350Gram : RM130,000 (seekor). Harga boleh dirunding jika berat tokek melebihi 350gram dan bawah dari 400gram.



400Gram : RM1,000,000 (seekor). Harga boleh dirunding jika berat tokek melebihi 400gram dan bawah dari 450gram.

450Gram : RM2,000,000 (seekor). Harga boleh dirunding jika berat tokek melebihi 450gram dan bawah dari 500gram.

500Gram : RM3,000,000 (seekor). Harga boleh dirunding jika berat tokek melebihi 500gram dan bawah dari 550gram.

550Gram : RM4,000,000 (seekor). Harga boleh dirunding jika berat tokek melebihi 550gram dan bawah dari 600gram.

600Gram : RM5,000,000 (seekor). Harga boleh dirunding jika berat tokek melebihi 600gram dan bawah dari 650gram.

650Gram : RM6,000,000 (seekor). Harga boleh dirunding jika berat tokek melebihi 650gram dan bawah dari 700gram.

700Gram : RM7,000,000 (seekor). Harga boleh dirunding jika berat tokek melebihi 700gram dan bawah dari 750gram.

1000Gram (1 KG) : OFFER BOSS !!! (seekor). Harga boleh dirunding jika berat tokek melebihi 1000gram (1 KG).



Aku dah gila tengok harga tokek,anda pula bagaimana? Tapi sejauh mana kebenaran cerita ini,aku pon tak tahu. Korang kat umah ada bela tokek tak? Nak satu,huhuu.

Untuk hiburan korang,dengar la lagu tokek ni:

video

0 komen:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
DreamHost Uptime