Iklan Nuffnang

Pastikan korang tak ketinggalan artikel blogger ini. Tunggu apa lagi,mari langgan dan setiap artikel yang baru automatik dihantar ke emel.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Rabu, Februari 22, 2012

Hilang - Nurul Zakiah Hidayah,keluargamu menanti kepulangan mu....


Seorang pelajar yang bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tidak lama lagi dirayu pulang ke pangkuan keluarga setelah dipercayai melarikan diri bersama teman lelakinya sejak 14 Februari lalu.

Nurul Zakiah Hidayah Azman, 17, yang juga pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Banting dikatakan tidak pulang ke rumahnya di Jalan Masjid, Kanchong Darat selepas keluar untuk ke sekolah pada hari tersebut.

Ibu saudaranya, Norlaila Saad, 43, berkata, setelah menyedari kehilangan Nurul, bapa remaja itu, Azman Saad, 51, telah menghubungi pihak sekolah tetapi diberitahu anak perempuannya itu tidak hadir ke sekolah pada hari tersebut.

Katanya, pihak keluarga mengesyaki remaja berkenaan telah melarikan diri bersama seorang lelaki warga Pakistan yang dikenali sebagai 'Samer Khan' yang sebelum ini bekerja di sebuah kedai borong di pekan Banting di sini.

"Sebelum menghilangkan diri, Nurul Zakiah menunjukkan perubahan sikap dan dikatakan ada menjalinkan hubungan dengan lelaki warga asing itu ketika bekerja sementara di sebuah pasar raya di sini.

"Saya sudah puas memberikan nasihat kepada Nurul dan cuba menghalangnya daripada meneruskan perhubungan dengan lelaki itu memandangkan dia masih belajar dan bakal menduduki peperiksaan SPM," katanya.

Norlaila yang memelihara anak saudaranya itu sejak berusia 12 tahun selepas ibu kandungnya meninggal dunia memberitahu, dia berasa sungguh risau kerana Nurul Zakiah sebelum ini pernah menyatakan hasrat ingin berkahwin dengan lelaki tersebut tetapi pihak keluarga mengambil sikap mendiamkan diri sahaja.

"Tidak sangka pesanan terakhir Nurul yang disampaikan kepada pemandu sekolah agar mengambilnya di sekolah pada pukul 4 petang (14 Februari) sekadar taktik untuk menghilangkan diri.

"Saya risau sekiranya anak saudara saya dipermainkan atau dibawa lari oleh lelaki Pakistan tersebut. Ini kerana pengusaha kedai borong tersebut memberitahu lelaki itu sudah tidak lagi bekerja di kedainya sejak 14 Februari lalu.

"Dia juga telah membawa barang-barangnya tanpa sebarang notis dan hari tersebut adalah tarikh yang sama Nurul menghilangkan diri," katanya.

Azman berkata, pihaknya telah membuat laporan polis pada 15 Februari lalu berhubung kehilangan anak perempuannya itu dan berharap pihak berkuasa dapat membuat siasatan.

"Saya amat berharap Nurul dapat pulang ke pangkuan keluarga dan berbincang kalau dia ada masalah. Lagipun Nurul akan menduduki peperiksaan yang bakal menentukan masa depannya nanti," katanya.

Orang ramai yang pernah terlihat gadis tersebut diharap tampil membantu dengan menyalurkan maklumat kepada mana-mana balai polis berhampiran atau menghubungi Azman di talian 019-2959178 atau 012-9121072 (Za).

Gambar Misha Omar Bertunang

Tahniah Dieyy ucapkan kepada Misya Omar, artis popular Malaysia kite yang kini telah selamat melangsungkan majlis pertunangan mereka dengan jayanya. Dieyy ucapkan mereka bahagia hingga ke jinjang pelamin, aminn...
jom preview gambar-gambar semasa majlis pertunangan mereka berlangsung, meriah seh.. =)








Sabtu, November 27, 2010

Nuffnang Double Earnings???

Korang dapat tak email daripada NUffnang, yang earnings korang ter-double?
Nuffnang dah bagi emel kat aku,tak layan sangat sebab busy. Hari ni baru terperasan earnings aku dah berkurang,uhuk2.. sedih siot.


Ni lak sen aku dapat sepanjang 14th-20th November.. wahhh! sedih2.. memang double kurang la jawabnye.. =(

Tapi pape pon aku still setia pada nuffnang..(^_^)
Bila la dapat cashout ni..huhu

Ahad, November 21, 2010

Review: Filem 2 Alam terbitan Dr Rozmey

Petang tadi bertempat di Midvalley, krew Oh! Media sempat menge’had’kan masa kami yang padat untuk menonton filem 2 Alam terbitan Dr Rozmey (DDR) yang dikatakan oleh para media “Indah Khabar dari Rupa“. Ingin mengetahui sejauh mana kebenaran itu, jadi kami pun pergilah menonton untuk berkongsi kenyataannya dengan seluruh pembaca Oh! Artis.
Filem ini terlalu hebat penangannya biarpun belum sempat dikeluarkan. Bermula dengan poster filem 2 Alam yang menciplak poster dari filem Hollywood, Exorcist dan berterusan dengan target-target tak masuk akal Dr Rozmey.
 

Khamis, November 18, 2010

Bapa Pengemis,Tiga-Tiga Anak Kat Universiti!


Membaca artikel mengenai pengemis sebelum ini, teringat saya satu kisah. Walaupun berpendapatan tetap, kita sering mengeluh, harga minyak dan barangan semakin naik, hal anak-anak nak bersekolah lagi. Tapi tahukah anda, ada seseorang yang menjadi pengemis tetapi mampu membesarkan anak-anaknya, sehingga anak-anak tersebut berjaya berada dekat universiti?
Saya sedang berjalan keluar daripada kolej saya ketika saya melihat seorang pengemis tak berapa tua, dalam lingkungan umur 50-an, sedang duduk meminta sedekah. Selalunya, saya hanya memberi wang kepada mereka dan terus berlalu. Entah kenapa, mungkin mood saya tengah baik dan saya pun tiada rushing nak ke mana-mana. Saya lalu berbual2 dengan hamba Allah tersebut.

Saya : Sudah lama mengemis, pakcik?

Pengemis : Ya... lebih kurang sudah 18 tahun , nak.

Saya : Wah, sudah lama juga ya pakcik.. sehari biasanya dapat berapa pakcik?

Pengemis : (Dengan agak keberatan.. tapi jawab juga) Paling sedikit RM50.00 nak

Saya : Banyak juga ya pakcik??

Pengemis : Bolehlah nak, untuk keluarga...

Saya : Ohhhh!..... keluarga pakcik ada di mana?

Pengemis : Isteri pakcik meninggal lama dah. Anak pakcik pulak semuanya ada 3 orang, tiga-tiga lelaki. Yang pertama dekat Universiti Putra Malaysia di Serdang tu. Yang kedua dekat Universiti Malaya , dan yang ketiga dekat Universiti kebangsaan Malaysia di Bangi nuun.

Saya :Wahh.. hebat-hebat keluarga pakcik ni... boleh tahan juga yerrr..

Penegmis: (Sambil tersenyum ;-) Biasalah nak. Anak pun pandai apa, sekolah kat sini?

Saya: (Membalas senyuman..^_^..) Pakcik ni.. So anak pakcik tu semuanya masih kuliah ke?

Pengemis : Tak arrrrrr.... semuanya mengemis seperti pakcik.... Dorang kata duduk maengemis dekat universiti ni banyak kit incomnyer pasal budak2 U nie pemurah! Lagi2 kalau dekat2 exam. Setakat dua tiga ratus sari tu biasalah!

Saya: Cisss.. Hampehhhhhh..!!!!

Hehehehehe.. dah, pi sambung buat kerja tu balik, kalau taknak menerima nasib seperti pakcik.


Di amik dari SYOK.ORG =)
Related Posts with Thumbnails
 
DreamHost Uptime