Iklan Nuffnang

Khamis, Oktober 21, 2010

Fashion Islamic?? Nauzubillah min zalik

Artikel kali ni adalah sambungan bagi artikel aku yang sebelum ni, aku dapat thread ni dari forum gempak.org.
Memang terkilan sangat dengan bukti yang aku baru tahu ini,betul2 menghina Islam. dah lah anjur festivel kononnye fesyen Islam tapi pemakaian yang tak menutup aurat. Yang terbaru,korang tgok ni :
(diambil sepenuhnya dari gempak,kredit kepada gempak.org)



*sila share!

pagi yang indah dengan feel pagi yang best tetiba tersentap dan terpalit sejuta hiba dan geram..
kekasih ku dihina lagi..tak sanggup aku membiarkannya lagi..

kisahnya bila laman TKO(tranungkite.net) aku tatap..tak ada yang menarik perhatian aku..hanya nak tahu perkembangan berita kat malaysia.. belum panas telinga dan pedih hati dengan konsert jahanam adam lembek reda , satu tajuk berita tarik minat aku nak tahu lebih lanjut.."islamic fashion" awalnya aku bersangka baik..tapi malaysia ku macam dulu juga islam hanya disandar bukan di jadikan sumber semua nak nampak islamik letak islam -konsert nak nampak baik letak amal...

hati remuk redam bila islam diperlakukan semahunya..

aku perhatikan satu2 busana islamik yang menepati syariat islam hadhari ni..tetiba satu perkara buat aku tak senang duduk bila lihat kat dada model tu (jangan faham lain!)..wah macam pernah aku lihat corak tu..aku cakap sorang2
aku save dan zoom untuk lebih jelas..

ASTAGHFIRULLAH!! nyata sekali telahan aku tepat..

aku rasa begitu sebab ada la blaja khat sikit2 tahu juga pasal seni khat ni,dan "corak" tu seakan sesuatu yang mulia bagi aku!

aku cuba search nama MUHAMMAD kat google..dan banyak khat arabic keluar dan dengan sedikit pengetahuan dalam editing aku cuba tiru balik corak tu guna adobe photoshop..

akhirnya aku rasa begitu hampa dengan manusia yang bergegar pentas dan penuh berita utama duk laung malaysia negara islam! sehingga kekasihku dihina sebegini aku dah tak boleh berdiam diri lagi!!
"ya Allah jangan kau balakan kami dengan kejahatan dan kebiadaban orang jahil di negeri kami ya Allah..berilah kemenangan kepada parti islam demi mendaulatkan agama dan menabalkan baginda rasul sebaik2 tempat ya Allah..bukan dihinakan begini ya Allah.."

........Renung-renungkan lah.....

Sila jaga bahasa anda semasa berforum.....Satu lagi hal..jangan gaduh kat sini...sbb aku tak berpihak pada mana2 parti DAN INI BUKAN FORUM POLITIK...Article ni aku copy+paste je....jadi kalo nak marah@maki tukang buat@edit gambar ni...pegi cari die...warga gempak mempunyai semangat jati diri yang jitu jadi janganlah kalian semua bergaduh...

1 komen:

Kool Stuffs berkata...

Pada pendapat Encik Kool, niat untuk memartabatkan fesyen Islam tu bagus tapi apabila dilihat pada gambar-gambar tu xde langsung yang menunjukkan nilai keIslaman. So, baik dikaji dahulu sebelum dibuat dan janganlah dicampur adukkan nilai komersial sekiranya betul-betul nak guna nama Islam. TQ

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
 
DreamHost Uptime